Loredana Plumb – Beneficiară Business Mom III
https://happymoms.ro/wp-content/uploads/2017/09/Loredana-Plumb.jpg
Loredana este o femeie energică, veselă, optimistă și puternică. Mamă singură, a renunțat la multinațională, și cu ajutorul Business Mom III – program finanțat în anul 2016 de OMV Petrom prin Fundația PACT, a ales drumul bucuriei de a fi antreprenor, organizând evenimente culinare și fiind reprezentanta unui brand-autor în bucătărie. Care a fost drumul? Vedem în cele ce urmează!
1. Care a fost motivul principal de a începe o afacere pe cont propriu?
A fi pe cont propriu a venit din interior. E parte din mine și din spiritul meu de a fi liberă și neconstransă de norme, reguli și principii în care nu cred.
2. Cum ai ajuns de la idee la afacerea pusă în practică?
Pornirea afacerii a plecat de la o nevoie personală de socializare într-un mod neconvențional, într-un spațiu intim, dar care nu este acasă. Suntem ființe sociale, ne dorim să ieșim din case și să ne petrecem timpul cât mai creativ și plăcut cu putință alături de cei mai dragi nouă.
Pentru mine, adunarea în jurul mesei creează cadrul perfect pentru deschidere, relaxare, pentru împărtășirea de idei și experiențe cu ceilalți participanți la masă. Însă nu îți doreșți mereu să mergi la restaurant sau în vizită, vrei un teren neutru unde să te simți confortabil, relaxat și liber să te exprimi. Iar gătitul este pentru mulți dintre noi un mod de a exprimare a creativității.
3. Ce ai considerat că poți face deosebit de ceilalți din același domeniu deja existenți pe piață?
Nu mă pun în competiție cu ceilalți, ci învăț de la ei.
Însă, motivația mea personală este entuziasmul punerii în scenă de fiecare dată când creez un eveniment. Mă bucură fiecare ingredient, fiecare culoare, fiecare miros și, chiar dacă pare că fac același lucru de mai multe ori, de fiecare dată iese diferit. De ce? Fiindcă contextul este diferit, oamenii sunt diferiți, dinamica este diferită.
4. Cum ai aflat de programul Business Mom, cum ai ajuns să participi la el și cum te-a ajutat acest program?
În Business Mom am ajuns datorită Danei pe care o cunoscusem cu ceva timp înainte și cu a cărei idee de a sprijini mamele, rezonam în mod deosebit.
5. Care parte a programului ți s-a părut mai utilă? Cursurile sau mentoratul?
Ambele părți au fost utile în egală măsură. În timp ce cursurile pun baza pentru a trece de la idee la punerea ei în practică, mentoratul presupune înțelegerea mecanismelor funcționarii unei afaceri.
6. Odată demarată afacerea, care a fost cel mai mare obstacol întâmpinat și cum l-ai depășit? (sau dacă nu a fost depășit, de ce?)
Eu prefer să numesc provocare orice situație neprevăzută sau care mă pune, aparent, în dificultate. Iar pentru mine, orice provocare pune în acțiune creativitatea deoarece presupune găsirea de soluții în beneficiul ambelor părți implicate.
De-a lungul timpului am învățat să nu reacționez la primul impuls, să analizez situația în care am ajuns și să acționez ghidată de simțuri.
7. Cum îți promovezi afacerea? E suficient, sau se poate mai mult?
Promovarea afacerii a început încă de pe vremea când nici nu știam că voi avea o afacere 🙂 și este vorba despre „promovarea” mea personală care este o activitate continuă. Ies din casă, particip la evenimente în zona mea de interes, uneori fac și voluntariat, iar lucrurile se așază de la sine, oamenii vin înspre mine pentru că știu deja cu ce mă ocup. Totul decurge firesc.
8. Planuri pentru viitor.
Sigur că am planuri de viitor, unele în aceeași sfera de activitate, altele care vin cumva că o extensie a acesteia.
Nu dau exemple concrete pentru că, momentan, nu e cazul însă sunt deschisă și receptivă, iar idei îmi vin continuu. Mi le notez, iar, la momentul potrivit le pun în practică.
A fi pe cont propriu a venit din interior. E parte din mine și din spiritul meu de a fi liberă și neconstransă de norme, reguli și principii în care nu cred.
2. Cum ai ajuns de la idee la afacerea pusă în practică?
Pornirea afacerii a plecat de la o nevoie personală de socializare într-un mod neconvențional, într-un spațiu intim, dar care nu este acasă. Suntem ființe sociale, ne dorim să ieșim din case și să ne petrecem timpul cât mai creativ și plăcut cu putință alături de cei mai dragi nouă.
Pentru mine, adunarea în jurul mesei creează cadrul perfect pentru deschidere, relaxare, pentru împărtășirea de idei și experiențe cu ceilalți participanți la masă. Însă nu îți doreșți mereu să mergi la restaurant sau în vizită, vrei un teren neutru unde să te simți confortabil, relaxat și liber să te exprimi. Iar gătitul este pentru mulți dintre noi un mod de a exprimare a creativității.
3. Ce ai considerat că poți face deosebit de ceilalți din același domeniu deja existenți pe piață?
Nu mă pun în competiție cu ceilalți, ci învăț de la ei.
Însă, motivația mea personală este entuziasmul punerii în scenă de fiecare dată când creez un eveniment. Mă bucură fiecare ingredient, fiecare culoare, fiecare miros și, chiar dacă pare că fac același lucru de mai multe ori, de fiecare dată iese diferit. De ce? Fiindcă contextul este diferit, oamenii sunt diferiți, dinamica este diferită.
4. Cum ai aflat de programul Business Mom, cum ai ajuns să participi la el și cum te-a ajutat acest program?
În Business Mom am ajuns datorită Danei pe care o cunoscusem cu ceva timp înainte și cu a cărei idee de a sprijini mamele, rezonam în mod deosebit.
5. Care parte a programului ți s-a părut mai utilă? Cursurile sau mentoratul?
Ambele părți au fost utile în egală măsură. În timp ce cursurile pun baza pentru a trece de la idee la punerea ei în practică, mentoratul presupune înțelegerea mecanismelor funcționarii unei afaceri.
6. Odată demarată afacerea, care a fost cel mai mare obstacol întâmpinat și cum l-ai depășit? (sau dacă nu a fost depășit, de ce?)
Eu prefer să numesc provocare orice situație neprevăzută sau care mă pune, aparent, în dificultate. Iar pentru mine, orice provocare pune în acțiune creativitatea deoarece presupune găsirea de soluții în beneficiul ambelor părți implicate.
De-a lungul timpului am învățat să nu reacționez la primul impuls, să analizez situația în care am ajuns și să acționez ghidată de simțuri.
7. Cum îți promovezi afacerea? E suficient, sau se poate mai mult?
Promovarea afacerii a început încă de pe vremea când nici nu știam că voi avea o afacere 🙂 și este vorba despre „promovarea” mea personală care este o activitate continuă. Ies din casă, particip la evenimente în zona mea de interes, uneori fac și voluntariat, iar lucrurile se așază de la sine, oamenii vin înspre mine pentru că știu deja cu ce mă ocup. Totul decurge firesc.
8. Planuri pentru viitor.
Sigur că am planuri de viitor, unele în aceeași sfera de activitate, altele care vin cumva că o extensie a acesteia.
Nu dau exemple concrete pentru că, momentan, nu e cazul însă sunt deschisă și receptivă, iar idei îmi vin continuu. Mi le notez, iar, la momentul potrivit le pun în practică.