
Cel mai frumos moment din această aventură împreună a fost când am aflat că urmează să devină mămică.
Andra, mulțumim pentru profesionalismul, încrederea și entuziasmul pe care le picuri în fiecare interviu.
Dacă vreți să o descoperiți, vă las aici link-urile către activitatea ei.
Portofoliu muzical – www.youtube.com/MelyaCrossoverOpera
Marketing Online – www.crossoverart.ro
Blog – http://www.marchizadestih.ro
1. Cine este Andra Dan?
Andra Dan este tot ceea ce a dorit vreodată să fie și încă puțin. Este suma tuturor emoțiilor ei, duse la rang de artă prin asumare, conșitientizare, reponsabilizare și iubire. Mai puțin metaforic, sunt artist liric (cânt operă și crossover opera), blogger boem și marketer. Toate sunt fericirile mele, însă binecuvântarea supremă este că sunt soție și mamă.
2. Când a debutat pasiunea pentru muzică?
Muzica nu știe să debuteze. Ea este spiritul care se naște în artistul cântăreț cumva dintr-un neant ce există dintotdeauna și se perpetuează pentru totdeauna. Ea se activează atunci când o lăsăm, când o conștientizăm atât la nivel spiritual, cât și mental, fiziologic.
În liceu a fost prima mea întâlnire cu muzica, unde am degustat-o cu rigurozitate la cor și apoi treptat, ca și solistă, descoperind frumusețea cântului clasic la Școala Populară de Arte din Brașov. Academia de Muzică a fost un vis ce părea de neatins, dar opera a devenit atât de mult parte din mine, încât mi-a fost imposibil să fug de chemarea ei. După 4 ani de Academie la Cluj, am urmat Masterul în Stil și Performanță în Arta Vocală la Brașov, unde vălul meu de nesiguranță și ambiguitate de pe ochi s-a spulberat definitiv. Am devenit ceea ce știam că sunt, dar nu aveam curaj să mă arăt cu adevărat. A fost revelația mea supremă, din punct de vedere profesional ca și cântăreț, pentru că mi-a pus oglinda în față și nu am mai fugit de propriile adevăruri – m-a învățat cum să lucrez cu ele, exact așa cum sunt. Pentru a fi veritabilă și pentru a evolua continuu, pentru că mă cunosc cu adevărat.
3. Care au fost cele mai importante puncte de cotitură din viața ta profesională, dacă au existat?

Au fost momente când am pierdut oameni, momente când cei apropiați m-au dărâmat cu o secure imaginară, momente când eu singură am fugit de mine cât mai departe, momente când ce vedeam în oglinda mea interioară nu mi-a plăcut, momente când am fost dată afară din proiecte dragi, momente când am eșuat… momente și momente.
De fiecare dată m-am ridicat pe tocuri și m-am pus pe scenă și mai plină de dragoste și dedicare față de oameni și față de Dumnezeu. Pentru că asta cred că suntem noi, artiștii – un tunel de Lumină prin care Cerul lucrează pentru ceilalți, ca să îi aducă înapoi Acasă și înapoi în sufletul lor, în vulnerabilitățile lor, atât de prețioase.
4. Alegi cu inima sau cu rațiunea?
A Alege este cel mai mare Dar pe care îl avem, Libertatea supremă, în forma ei cea mai pură. Cred că uităm de multe ori asta… Așadar, când Aleg, o fac foarte asumat și foarte filtrat prin tot ceea ce eu sunt Aici și Acum. O fac la ambele nivele, atât cu inima, cât și cu rațiunea. Din fericire, am reușit (după mulți ani de muncă alături de Sinele meu) să ajung la un echilibru între cele două, astfel încât să nu aleg în defavoarea celeilalte vreodată. Dar dacă vrei să răspund strict la întrebare, aleg cu inima. Sunt sensibilă prin definiție și ghidată de emoție de cele mai multe ori. Și mă simt bine așa, mă definește. Nu aș schimba asta la mine, îmi e drag sufletul meu exact așa cum este el construit.
5. De ce Crossover?
De ce Crossover Opera sau de ce Crossover Art? Ai pus o întrebare foarte faină! O să îți dau trei răspunsuri.

Crossover înseamnă punct de răscruce. Acel moment când treci dintr-un tărâm în altul.
Crossover Opera am ales pentru că am simțit mereu că muzica clasică poate să își găsească răsunet și în contemporan, în structura mentală a prezentului. Am vrut să mă redau pe mine însămi cu rădăcinile în clasic (atemporal), dar cu florile în modern (prezent). În plus, am vrut să aduc aproape de oamenii care nu ascultă neapărat muzică clasică, acest tip de vocalitate care te răscolește teribil, într-un cadru instrumnetal pe care ei îl recunosc.
Crossover Art este firma de Marketing Online pe care am înființat-o în 2017, din dragoste pentru scris și pentru oameni. Tradus, înseamnă Arta Crossover și are la bază același concept – o îmbinare între marketingul clasic (foarte în trend și foarte specific) cu arta, cu emoțiile, cu un impact vizual mai sensibil. Sloganul nostru a fost la început Marketing Online creat de Artiști, ceea ce definește cel mai bine tot ceea ce am făcut până acum. Pe lângă munca efectivă de publicitate online, vreau să cred că implicarea noastră emoțională față de business-urile colaboratorilor noștri ne diferențiază de alte firme cu același profil. Uneori visez noaptea ideile salvatoare, strategiile de business pentru ceilalți și port discuții lungi cu clienții mei, ca să facem din produsul final nu doar un instrument creator de venit, ci mai ales o metodă prin care să onorăm nișa respectivă. Nu în ultimul rând, trebuie să spun că mă alătur doar celor care chiar au o pasiune deosebită pentru business-ul lor și care se implică la maxim în tot ceea ce înseamnă a face Lumină în jur, prin intermediul afacerii lor.
6. Care sunt modelele tale feminine?
Nu prea cred în modele ca și concept. (pentru că modelul presupune copiere și pierdere de autenticitate). Totuși, cred maxim în Inspirație.
Așadar, inspirațiile mele feminine sunt – Mama și Angela Gheorghiu.
7. Care este decizia cea mai importantă pe care o ia o femeie antreprenoare?
… să devină femeie antreprenoare!
Consider că cel mai eliberator lucru pe care îl poți face pentru tine în vremurile pe care le trăim este de a lua hotărârea de a te rupe de un sistem care te încorsetează atât ca aptitudini, cât și la nivel de creativitate și exprimare de sine.
Eu mi-am luat în mâini atât cariera muzicală, cât și pe cea în marketing. Nu am vrut să depind de sisteme corupte, ori în care alții care te evaluează subiectiv, care cer garanții și care stau cu lupa pe mine. Ca și cântăreață, publicul a fost oglinda mea – cel care mi-a arătat fără cuvinte la ce mai am am de lucrat și cum. Ca și marketer, clienții au făcut asta, prin pretențiile lor care mi-au ridicat standardele. Adevărul este că perspectiva ne creează realitatea, așadar mă străduiesc să rămân mereu cu un ochi de Observator pe mine, ca să nu iau lucruri personal și să interiorizez doar…arta.
Interviu realizat de către Dana Lupșa, Președinte Happy Moms