Ioana Radu – Expert Contabil

Ioana Radu - Expert Contabil

Autor: Adina Lukacs

“Alegerea contabilului este (…) ca şi alegerea preotului sau a medicului”, Ioana Radu, Expert Contabil

Pe Ioana Radu am văzut-o destul de activă pe grupul Business Mom Club Sibiu și foarte promtă în a oferi răspunsuri la întrebările mămicilor antreprenor La fel de promt a răspuns și solicitării pentru acest interviu, în ciuda faptului că băiețelul ei avea probleme de sănătate. O profesionistă.

 

Cine este omul Ioana Radu?

Iubesc pisicile şi vara,  visez să zbor cu balonul, să deschid un adăpost pentru pisicile fără stăpân şi să organizez baluri caritabile. În viața de zi de zi sunt mama unui puşti de 3 ani si jumătate şi a unui motan de 5 ani. De profesie sunt economist şi de 7 ani lucrez în domeniul construcțiilor de drumuri şi autostrăzi.

 

De când ești antreprenor și cum ușurezi tu munca altor antreprenori?

Sunt antreprenor din octombrie 2017, când mi-am deschis cabinetul de contabilitate. Vin în sprijinul altor antreprenori prin oferirea de servicii complete de contabilitate, dar și prin promovarea societaților cu care colaborez.

Vă invit să vizitați https://www.facebook.com/Radu-Ioana-Romana-Expert-Contabil-1879219412394169/ , pagina cabinetului meu, unde postez frecvent informații de ultimă oră din domeniul financiar-contabil.

 

Contabilul este unul dintre cei mai importanți oameni din companie/firmă. Prin munca sa, ne poate îmbogăți sau ne poate băga în insolvență. De ce anume trebuie să ținem cont atunci când ne alegem contabilul sau firma de contabilitate?

Alegerea contabilului este, în opinia mea, o alegere la fel de importantă ca şi alegerea preotului sau a medicului. Relația cu contabilul trebuie să fie una bazată pe încredere şi pe compatibilitate în viziunea asupra afacerii.  

 

Pentru cei aflați la început de drum în ale antreprenoriatului, în special și indiferent de forma sa, costurile sunt reperele după care se ghidează atunci când fac diverse alegeri. Ne poți arăta care sunt aceste costuri reper aferente serviciului de contabilitate pe care trebuie sa le prindă în bugetul lunar/trimestrial un antreprenor?

Costurile lunare cu serviciile de contabilitate variază în funcție de dimensiunea afacerii, numărul de documente de intrare/ieşire din lună, dacă societatea are sau nu angajați, dacă este plătitoare de tva sau nu. Pentru un SRL aceste costuri pleacă de la 200-300 ron pe lună, ajungând până la câteva mii de lei pe lună. Pentru un PFA, II, ONG costurile pornesc de la 50-100 ron pe lună şi cresc de asemenea, în funcție de mărimea afacerii.


În Business Mom Club sunt multe mămici care confecționează diverse lucrușoare, concep lucruri personalizate sau sunt consultanți pentru micile activități ale altor mămici antreprenor, câștigând astfel un venit suplimentar. Dar care nu s-au organizat într-o forma juridică din diverse motive (nu au informații, de teamă, nu au certitudinea că va fi ceva de durata etc).
Care ar fi formele de organizare pe care le-ai propune tu unor astfel de mămici și de ce?

Codul fiscal aflat în vigoare pentru anul 2018 vine in sprijinul activităților independente, cu forme de organizare precum PFA, II sau IF.

Avantaje:

– contabilitate în partidă simplă ;

– nu e nevoie de contabil;

– acces oricând la veniturile obținute;

– declarații: 1 / an dacă se va introduce decl 600 ( acum se depun 2 /an), plus declarația 112 dacă sunt salariati;

– contribuții : 10% impozit pe venit, 10% sanatate dacă venitul net depăşeşte 22.800 ron pe an, 25% pensie  dacă venitul net depăşeşte 22.800 ron pe an;

– procedura de înființare mai uşoară decât la SRL.

Un SRL are urmatoarele caracteristici:

– contabilitate în partidă dublă, necesită un contabil;       

– acces la banii firmei doar în anul următor obținerii lor, după semnarea situațiilor

anuale. La ridicarea de dividende se plăteşte impozit de 5% din valoare.

– contribuții : 1% din venit dacă există  minim un angajat cu contract de muncă full time, 3% din venit dacă nu există salariați;

– declatații: trimestrial declarația privind impozitul pe profit/venit, lunar sau trimestrial declarația privind contribuțiile pentru salariați, lunar sau trimestrial cele doua declarații pentru TVA, anual sau semestrial bilanțul.

 

Ce provocări ai întâmpinat în crearea afacerii tale şi cum ai trecut peste ele?

Deocamdată nu am întâmpinat niciun fel de piedică în realizarea obiectivelor mele antreprenoriale.

 

Cum faci tu că să îmbini armonios meseria de mămică cu cea de antreprenor?

Din păcate, în momentul de față, încă ma lupt să găsesc un echilibru în viața mea. Pe primul plan a rămas familia, apoi afacerile, dar pentru mine nu mai îmi rămâne timp aproape de loc. Cred că majoritatea mămicilor antreprenor se confruntă cu această problemă.

 

Transmite-le un mesaj doamnelor din Business Mom Club.

Doamnelor din Business MoM Club le doresc să aibă mult succes în tot ceea ce îşi propun şi să nu renunțe niciodată la visurile lor.   

 

Ioana, ne-ar plăcea să te avem ca invitată într-una dintre întâlnirile noastre de la Business Mom Club Sibiu. Ce zici, accepți?

De foarte mult timp încerc să ajung la întâlnirile Business MoM Club, dar din păcate nu am putut ajunge. Ar fi o onoare pentru mine să fiu invitată la una dintre întâlniri, şi aş spune prezent fără îndoială.

2018-03-19T06:37:15+00:00

Leave A Comment

Web Analytics