Ordinea este în natura noastră. Cumva, a trăi într-un mediu frumos organizat, ordonat și pus la punct ne schimbă întru totul nu doar percepția asupra lumii, dar și despre noi înșiși, despre ce putem face, despre cât de multe putem realiza.

Deși atunci când suntem mici ne face plăcere libertatea haosului, odată cu trecerea timpului învățăm să apreciem tare mult un loc aerisit, în care toate lucrurile sunt la locul lor și știi unde să le găsești, în vijelia vremurilor acestea grăbite. Și dacă nu ne pricepem deloc, astăzi avem șansa să discutăm cu un profesionist în.. organizare!

Pe Diana Mihăilă o găsim pe platforma ei, unde scrie, ne încântă și ne învață cum, de ce, cât și când. Cu generozitate, blândețe și zâmbet printre rânduri. Desigur, putem să o luăm și acasă, cum s-ar zice, ca să ne facă viața mai ușoară și mai frumoasă. Dar până atunci, să descoperim câteva din tainele sale… pline de măiestrie.

https://www.dianamihaila.ro/

 

  1. Cine este Diana Mihăilă și care este povestea ei? Vă rugăm să vă descrieți în câteva (cât mai multe, ne-am dori!) cuvinte.

Sunt primul blogger-specialist în soluții de organizare din România, membru la International Association of Professional Organizers (IAPO) și consultant KonMari, celebra metodă japoneză de sortare, împăturire și depozitare a lucrurilor. De profesie sunt jurnalist și scriu pe blog despre soluții pentru casă, grădină, familie, dar și despre sustenabilitate. În offline susțin workshop-uri în corporații și în spații publice, iar în aprilie 2019, la București, lansez evenimentul-spectacol #MareaOrganizare, pe care îmi doresc să îl duc în cât mai multe orașe din țară.

 

  1. Ce înseamnă în 2019 a fi organizat? Sunt oamenii organizați, cum îi recunoașteți/distingeți dintr-o masă de oameni?

Un sondaj pe care l-am realizat la final de 2018 în comunitatea mea online, dar și în rândul participanților la workshop-uri a arătat că cel mai greu ne este să păstrăm ordinea în bucătărie și în dulapul cu haine. Și asta pentru că sunt prea multe articole de gestionat. Când vom ajunge la un volum optim de  bunuri pentru stilul nostru de viață, organizarea își va arăta din plin roadele. Prin urmare, organizarea în 2019 (și în general) trebuie să pornească de la ideea de simplificare, nu doar de sortare în funcție de tip sau întrebuințare. Recomandarea mea este să începi prin a-ți asuma un proiect punctual, de dificultate mică, spre exemplu, organizarea dulapului cu prosoape și produse de îngrijire personală. Când îl vei vedea ce bine arată cu totul rulat ori împăturit și pus pe categorii, vei prinde elan să pui în ordine și alt spațiu, mai mare și mai solicitant.

 

  1. Ce fel de workshopuri organizați și care sunt cele mai mari nevoi ale oamenilor care participă la ele? Care sunt revelațiile lor la care, poate, nu se așteaptă?

Cele mai cerute sunt workshop-urile cu soluții pentru casă și demonstrații ale metodei KonMari. Participanții spun adesea că își imaginau procesul mult mai complicat și că au amânat organizarea pentru că se gândeau că au nevoie de tot felul de sisteme speciale și de foarte mult timp. Mă bucur când constată contrariul.

Organizarea este simplă, distractivă, ieftină, intuitivă. Odată ce ai trecut printr-un proces complet de punere în ordine a locuinței, nu trebuie decât să menții. Ceea ce va implica mai puțin timp ca în trecut.

Cerute sunt și workshop-urile care ne învață să ne gestionăm timpul, banii și spațiul de lucru, pentru că toate aceste se traduc într-o mai mare eficiență pe plan personal și profesional.

 

  1. Ce înseamnă codarea cromatică? Ne puteți da câteva repere, ca pentru începători?

Codarea cromatică înseamnă să te ajuți de culori pentru a te orienta. În cazul organizării, putem folosi nuanțele pentru a învăța copiii de unde să ia și unde să ducă diferite obiecte. La fel, le putem întrebuința pentru a păstra ordinea în documente, alegând mape de culori diferite în funcție de conținutul lor (ex. documente cu caracter permanent (diplome, certificate) în mapa verde, documente urgente (facturi, contracte) în mapa roșie). În dressing culorile ne pot ajuta să ne formăm mai ușor ținute, așa că le putem pune de la deschis la închis atât pe bară, cât și pe rafturi sau în sertare.

 

  1. Care ar fi top 3 soluții de organizare a lucrurilor copiilor mici? Ne referim atât la haine, cât și la jucăriile pe care le găsim mereu pretutindeni în casă…

În cazul copiilor controlul cantităților este esențial. Nu le dăm mai mult decât pot gestiona. Nu doar că le este greu să le păstreze în spațiile desemnate, dar le complică deciziile. Aceasta ar fi prima recomandare. A doua se referă la stabilirea unui sistem de sortare și depozitare adaptat puterii fizice și nivelului de înțelegere al copilului. Dacă e mic, îl ajută formele, culorile, desenele, texturile. Dacă este mare, etichetele și formarea de categorii clare pentru tot ce deține. O a treia recomandare se referă la crearea de zone pentru diferitele activități ale copilului. Cum nu mănâncă unde doarme, nu se va juca unde învață.

 

  1. A existat un moment de Evrika! ce s-a aflat la baza aptitudinilor sau carierei de organizator profesionist? Care a fost revelația ce v-a impulsionat să o luați pe acest drum?

Da, momentul în care am constatat că surplusul pe care noi îl scoatem din casele noastre se poate traduce în bine pentru alții, a schimbat mult perspectiva. Deci organizarea se poate transforma în caritate, dar și în sustenabilitate, pentru că odată ce înveți să reciclezi corespunzător ceea ce nu mai este funcțional, ajuți comunitatea și mediul înconjurător.

 

  1. Povestiți-ne despre vulnerabilitățile dumneavoastră. În secret, să nu ne audă nimeni…

Sunt un om care avea ”darul” de a se complica. Ca adult am realizat că acest fel de a fi mă împiedică să iau decizii rapid și că trăiesc exagerat de controlat. Aprofundarea tehnicilor de organizare m-a ajutat să îmi simplific părți din viață, să controlez mai bine cantitățile și să reduc considerabil numărul activităților stresante.

 

  1. Cum putem să ne educăm copiii să fie mai organizați, încă de mici?

Așa cum învață orice tip de activitate la fel pot deprinde și organizarea. Ține mult de ceea ce le arătăm și modul în care facem asta. Copilul trebuie să învețe varianta distractivă a organizării, cu culori, forme, texturi. Dacă părintele consideră activitatea o corvoadă, așa o va prezenta. Deci întâi lucrăm cu noi și apoi le arătăm celor mici. Puterea exemplului și repetiția ne vor ajuta copiii să deprindă organizarea din mers, firesc.

 

  1. Ce înseamnă pentru dumneavoastră Normalitatea?

Răspund la acest interviu cu fiul meu în brațe. Alex are 2 ani și 5 luni și este atât de normal să lucrez integrându-l în activitățile mele de om mare. Mi-am construit viața și cariera de professional organizer în jurul lui, încercând să îi fiu alături, pentru a se dezvolta cât mai bine din punct de vedere emoțional. În egală măsură este important ca eu să mă simt utilă și valorizată din punct de vedere social și profesional.

 

  1. Dacă ar fi să faceți o singură magie pentru a schimba lumea, care ar fi aceasta?

Mi-ar plăcea să realizăm că putem trăi mai bine deținând mai puțin și că viața este mai mult despre experiențe, despre calitate și mai puțin despre cantitate. Astfel existența nu mai este exclusiv despre noi, devine și despre ceilalți. Dar e doar umilul meu punct de vedere!

 

Interviu realizat de Andra Dan, Copywriter voluntar Happy Moms

 

2019-03-10T20:07:01+00:00

Leave A Comment

Web Analytics